update notes
parent
bb56b187c7
commit
e4aa975ea8
|
@ -90,6 +90,30 @@ so *podvržene* zgodovinskemu razvoju in lahko tudi zgodovinsko *propadejo*.
|
|||
> ljudmi (in s tem tudi odnosov ljudi do samih sebe, do narave itn.).
|
||||
> [@lukacs1985zgodovina, 64]
|
||||
|
||||
Ker sta s tem izhodišče in cilj meščanske misli vedno potrdilo za
|
||||
nespremenljivost obstoječega reda stvari, mora meščanska misel tu trčiti na
|
||||
neprekoračljivo mejo. Zgodovinskega procesa ne more miselno obvladati. Lahko ga
|
||||
miselno odpravi in organizacijske oblike sedanjosti dojeti kot večne naravne
|
||||
zakone, ki so se v preteklosti -- na način, ki je nezdružljiv z načeli prav
|
||||
meščanske racionalne in k zakonitostim stremeče znanosti -- uveljavljali
|
||||
nepopolno ali pa sploh ne. Lahko pa iz zgodovinskega procesa izloči vse, kar je
|
||||
smiselno in teži k nekemu cilju, ter ostane pri goli individualnosti
|
||||
zgodovinskih epoh in njihovih družbenih in človeških nosilcev.
|
||||
|
||||
V prvem primeru zgodovina otrdi v *formalizem*, ki ne more zapopasti
|
||||
družbeno-zgodovinskih tvorb v njihovem bistvu kot odnosov med ljudmi. V drugem
|
||||
primeru zgodovina postane brezumno gospostvo slepih sil, ki jih lahko le
|
||||
pragmatično opišemo, ne moremo pa jih dojeti kot umne. Lahko jih le *estetsko
|
||||
organiziramo*, ali pa jih moramo dojeti kot *na sebi nesmiseln material* za
|
||||
uresničevanje brezčasnih, nadzgodovinskih, *etičnih* načel.
|
||||
|
||||
- formalno-racionalisticni nazor
|
||||
- iracionalno-individualisticni nazor
|
||||
|
||||
- kako marx reši dilemo?
|
||||
|
||||
zgleda, da v marxovi razrešitvi spet ni prostora za zavest.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
> Razredna zavest je torej -- abstraktno formalno gledano -- hkrati razredno
|
||||
|
|
Loading…
Reference in New Issue