From e4aa975ea82287e146c808f13ccb4745121c6f14 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: urosm Date: Fri, 24 May 2024 19:03:08 +0200 Subject: [PATCH] update notes --- zgodovina_in_razredna_zavest.md | 24 ++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 24 insertions(+) diff --git a/zgodovina_in_razredna_zavest.md b/zgodovina_in_razredna_zavest.md index 619c885..27adbe3 100644 --- a/zgodovina_in_razredna_zavest.md +++ b/zgodovina_in_razredna_zavest.md @@ -90,6 +90,30 @@ so *podvržene* zgodovinskemu razvoju in lahko tudi zgodovinsko *propadejo*. > ljudmi (in s tem tudi odnosov ljudi do samih sebe, do narave itn.). > [@lukacs1985zgodovina, 64] +Ker sta s tem izhodišče in cilj meščanske misli vedno potrdilo za +nespremenljivost obstoječega reda stvari, mora meščanska misel tu trčiti na +neprekoračljivo mejo. Zgodovinskega procesa ne more miselno obvladati. Lahko ga +miselno odpravi in organizacijske oblike sedanjosti dojeti kot večne naravne +zakone, ki so se v preteklosti -- na način, ki je nezdružljiv z načeli prav +meščanske racionalne in k zakonitostim stremeče znanosti -- uveljavljali +nepopolno ali pa sploh ne. Lahko pa iz zgodovinskega procesa izloči vse, kar je +smiselno in teži k nekemu cilju, ter ostane pri goli individualnosti +zgodovinskih epoh in njihovih družbenih in človeških nosilcev. + +V prvem primeru zgodovina otrdi v *formalizem*, ki ne more zapopasti +družbeno-zgodovinskih tvorb v njihovem bistvu kot odnosov med ljudmi. V drugem +primeru zgodovina postane brezumno gospostvo slepih sil, ki jih lahko le +pragmatično opišemo, ne moremo pa jih dojeti kot umne. Lahko jih le *estetsko +organiziramo*, ali pa jih moramo dojeti kot *na sebi nesmiseln material* za +uresničevanje brezčasnih, nadzgodovinskih, *etičnih* načel. + +- formalno-racionalisticni nazor +- iracionalno-individualisticni nazor + +- kako marx reši dilemo? + +zgleda, da v marxovi razrešitvi spet ni prostora za zavest. + > Razredna zavest je torej -- abstraktno formalno gledano -- hkrati razredno