sicp/zapiski/sicp-lio.org

292 lines
7.8 KiB
Org Mode
Raw Normal View History

2024-04-30 19:18:58 +02:00
#+TITLE: Structure and Interpretation of Computer Programs
#+AUTHOR: Lio Novelli
* Foreword and Preface
#+begin_quote
Lisp je preživeli, v uporabi je že "polovico stoletja".
#+end_quote
#+begin_quote
The discretionary exportable functionality entrusted to the individual Lisp programmer
is more than an order of magniture greater than that to be found within Pascal enterprises.
#+end_quote
#+begin_quote
Želimo vzpostaviti idejo, da programski jezik ni samo način, da računalnik izvaja operacije,
ampak da je predvsem nov formalni medij za izražanje idej o metodologiji. Zato morajo biti
programi napisani predvsem zato, da jih ljudje berejo, in slučajno, da jih izvajajo računalniki.
Bistvena tema ni sintaksa določenih struktur v programskem jeziku, niti ..., temveč tehnike
nadzora intelektualne kompleksnosti veliki programskih sistemov.
#+end_quote
#+begin_quote
Naš pristop k temi izvira iz prepričanja, da "computer science" ni znanost in da ima njen
pomen bolj malo opraviti z računalniki. Računalniška revolucija je revolucija v načinu
mišljenja in izražanju idej. Bistvo teh sprememb najbolše opiše pojem
_proceduralne epistemologije_, ki se ukvarja s strukturo vednosti z imperativnega stališča
za razliko od klasične matematike, ki je bolj deklerativna. Matematika postavi okvir za
natančno spoprijemanje s pojmovanjem "kaj je". Računanje pa ponudi okvir za natančno
ukvarjanje s pojmovanjem "kako".
#+end_quote
* 1. Grajenje abstrakcij s procedurami
** Elementi programiranja
- Primitivni izrazi :: predstavtljajo najpreprostejše gradnike (entitete)
programskega jezika
- Načini kombinacije, :: s katerimi so sestavljeni elementi zgrajeni iz
preprostejših
- Načini abstrakcije, :: s katerimi so lahko sestavljeni elementi poimenovani in
omogočajo upravljanje z njimii kot enotami
** Izvajanje kombinacij(e)
Postopek za izvajanje kombinacij:
1. Izvedi podizraz kombinacije.
2. Uporabi/uveljavi proceduro, ki je najbolje levi podizraz (operator) z
argumenti, ki so vrednosti drugih podizrazov (operandi).
Postopek evalvacije je rekurziven, saj drugi korak v sebi vključuje prvega,
oziroma vključuje svojo definicijo.
Tako se zgradi akumulacijsko drevo. Na koncu vedno prideš do točke, ko izvajaš
primitivne izraze, ki so:
- vrednosti numeričnih števk, ki jo označujejo.
- vrednosti vgrajenih operatorjev so strojni ukazi sekvenc, ki izvedejo te
operacije.
- vrednosti drugih imen so objekti asociirani s temi imeni v okolju.
Drugo pravilo je poseben primer tretjega pravila. Simboli + in * so tudi
vključeni v globalno okolje in so asociirani s strojnimi ukazi, ki so njihove
vrednosti. *Pomembno je prepoznati vlogo okolja pri določanju pomena simbolov v
izrazih.*
To pravilo se ne nanaša na _posebne oblike (special forms)_. ~define~ je posebna
oblika.
** 1.1.4 Sestavljene procedure
- Številke in aritmetične operacije so primitivni podatki in procedure.
- Gnezdenje kombinacij omogoča način za združevanje operacij.
- Definicije, ki asociirajo imena z vrednostmi omogočajo omejene načine
abstrakcije.
~(define (square x) (* x x))~
~(define square (lambda (x) (* x x)))~
** 1.1.5 Substitucijski model za izvajanje procedur
Za izvajanje sestavljenih procedur z argumenti, izvedeš telo procedure z vsakim
formalnim parametrom, ki ga nadomestiš s pripadajočim argumentom.
_ergh, tukaj se zapletam s slovenskimi prevodi_
_kaj je application in kaj evaluation?_
Načini, na katere deluje interpreter (prevajalnik):
- Aplikativni vrstni red :: Najprej evalviraj operator in operande, potem pa
izvedi proizvedeno proceduro s pridobljenimi argumenti.
- Normalni vrstni red :: Ne izvajaj operandov dokler njihove vrednost niso
potrebne. Najprej zamenjaj izraze operandov s parametri, dokler ne pride do
izraza, ki vsebuje zgolj primitivne izraze in potem izvedi (vso) evalvacijo.
** meta
Linki:
https://develop.spacemacs.org/layers/+lang/scheme/README.html
https://www.nongnu.org/geiser/
https://www.gnu.org/software/guile/learn/
https://spritely.institute/static/papers/scheme-primer.html#introduction
Kako nastavit spacemacs, in malo o guile-u.
*** video lekcije
https://yewtu.be/channel/UCEBb1b_L6zDS3xTUrIALZOw (6.001 SICP: Structure and Interpretation of Computer Programs (2004))
https://yewtu.be/playlist?list=PL7BcsI5ueSNFPCEisbaoQ0kXIDX9rR5FF (MIT 6.001 Structure and Interpretation, 1986)
** vaje
*** 1.3
**** najprej narobe
Define a procedure that takes three numbers as arguments and returns the sum of
the squares of the two larger numbers.
#+begin_src scheme
(define (sum-of-large x y z)
(+
(if (> x y) (* x x) (* y y))
(if (> y z) (* y y) (* z z))
)
)
(sum-of-large 3 8 5)
#+end_src
#+RESULTS:
: 128
#+begin_src scheme
(define (sum-of-larger x y z) (let*
((s (lambda (a) (* a a)))
(sl (lambda (b c) (if (> b c) (s b) (s c))))
)
(+ (sl x y) (sl y z))
))
(sum-of-larger 3 8 5)
#+end_src
#+RESULTS:
: 128
**** pravilno
#+begin_src scheme
(define (sum-squares-of-larger x y z)
(if (> x y)
(if (> y z)
(+ (* x x) (* y y))
(+ (* x x) (* z z))
)
(if (> x z)
(+ (* y y) (* x x))
(+ (* y y) (* z z))
)
)
)
(sum-squares-of-larger 9 10 8)
#+end_src
#+RESULTS:
: 181
*** 1.5
Aplikativni vrstni red: pade takoj v neskoncno zanko.
Normalni vrstni red: izvrsi test in pride v if, ki ne izvrsi drugega dela.
*** 1.6
[[file:sqrt-newton.scm][sqrt-newton.scm]]
*** 1.7
- ~good-enough?~ ni vredu za iskanje korenov majhnih stevil.
- pravtako za zelo velika stevila
- napisi alternativno ~good-enough?~ proceduro, ki bo gledala, kdaj so spremembe
dovolj majhne in takrat prekini funkcijo.
// Poglej v sqrt-newton.scm
*** 1.8
// Glej v sqrt-newton.sqm
** 1.1.8 Procedure kot crne skatle abstrakcij
- block structure
- lexical scoping
2024-05-16 22:33:30 +02:00
** 1.2.2 Drevesna rekurzija
** 1.2.3 Redi rasti
** 1.2.4 Eksponentna funkcija
** 1.2.5 Najvecji skupni deljitel
** 1.2.6 Primer: Iskanje prastevil
** 1.3 Sestavljanje abstrakcij s procedurami visjega reda
** 1.3.1 Procedure kot argumenti
//exercise 1.29
#name: simpson
#+begin_src scheme
(define (sum term a next b)
(if (> a b)
0
(+ (term a)
(sum term (next a) next b)
)
)
)
(define (integral f a b dx)
(define (add-dx x) (+ x dx))
(* (sum f (+ a (/ dx 2.0)) add-dx b) dx)
)
(define (sum-s term a next b fact)
;; fact is altering between 4 and 2
(define (check-fact fact) (if (= fact 4) 2 4))
(if (> a b)
0
(+ (* fact (term a))
(sum-s term (next a) next b (check-fact fact))
)
)
)
(define (simpson f a b dx)
(define (add-dx x) (+ x dx))
(* (+ (f a) (f b) (sum-s f (add-dx a) add-dx (- b dx) 4) ) (/ dx 3.0))
)
(define (simpson-gizmo f a b dx)
(define (add-dxdx x) (+ x dx dx))
(* (+
(* 4 (sum f (+ a dx) add-dxdx b))
(* 2 (sum f a add-dxdx b))
(- (f a))
(- (f b))
) (/ dx 3.0))
)
(define (cube x) (* x x x))
(list
(integral cube 1 2 0.01)
(integral cube 1 2 0.001)
(simpson cube 1 2 0.01)
(simpson cube 1 2 0.001)
(simpson cube 1 2 (/ 1 1000))
(simpson-gizmo cube 1 2 0.01)
(simpson-gizmo cube 1 2 (/ 1 10000))
(simpson-gizmo cube 1 2 0.00001)
)
#+end_src
#+RESULTS:
| 3.7499625000000045 | 3.7499996249995324 | 3.644925346666673 | 3.7499999999995324 | 3.749893334961112 |
// exercise 1.30
#+begin_src scheme
(define (sum-i term a next b)
(define (iter a result)
(if (> a b)
result
(iter (next a) (+ result (term a)))
)
)
(iter a 0)
)
#+end_src
** 1.3.2 Sestavljanje procedur z Lambda
** 1.3.3 Procedure kot splosne metode
** 1.3.4 Procedure kot vrnjene vrednosti