update notes
parent
748e4f96f4
commit
364c21ec62
27
README.md
27
README.md
|
@ -5,24 +5,23 @@ Zapiski in skripte za pretvarjanje zapiskov v različne formate in generiranje
|
|||
Recepti za generiranje <https://bavbavhaus.net> so opisani v `Makefile`:
|
||||
|
||||
```make
|
||||
# All notes referenced with internal links, starting from `index.md`.
|
||||
NOTES = $(shell pandoc lua pandoc/collect_notes.lua index.md)
|
||||
# All pages referenced with internal links, starting from `index.md`.
|
||||
PAGES := $(patsubst %.md,public_html/%.html,$(NOTES))
|
||||
# All parts referenced with internal links in `$(1)`, plus the sitemap.
|
||||
PARTS = $(patsubst %.md,public_html/%.html.part,$(shell pandoc lua pandoc/collect_links.lua $(1))) public_html/sitemap.html.part
|
||||
|
||||
.PHONY: all
|
||||
all: $(PAGES)
|
||||
all: dependencies.mk
|
||||
|
||||
.SECONDEXPANSION:
|
||||
public_html/%.html: flags = $(patsubst %,-M parts=%,$(filter-out $<,$^))
|
||||
public_html/%.html: %.md $$(call PARTS,%.md)
|
||||
pandoc --data-dir pandoc -d bavbavhaus.net.yaml -M slug=$* $(flags) -o $@ $<
|
||||
dependencies.mk:
|
||||
pandoc lua pandoc/dependencies.lua index.md $@
|
||||
|
||||
include dependencies.mk
|
||||
|
||||
PANDOCFLAGS := --data-dir pandoc
|
||||
BAVBAVHAUSFLAGS = $(PANDOCFLAGS) -M slug=$*
|
||||
|
||||
public_html/%.html: parts = $(filter-out $<,$^)
|
||||
public_html/%.html: %.md
|
||||
pandoc $(BAVBAVHAUSFLAGS) -d bavbavhaus.net.yaml $(patsubst %,-M parts=%,$(parts)) -o $@ $<
|
||||
|
||||
.SECONDARY:
|
||||
public_html/%.html.part: %.md
|
||||
pandoc --data-dir pandoc -d bavbavhaus.net.part.yaml --id-prefix $* -M url=$*.html -M slug=$* -o $@ $<
|
||||
pandoc $(BAVBAVHAUSFLAGS) -d bavbavhaus.net.part.yaml --id-prefix $* -o $@ $<
|
||||
```
|
||||
|
||||
Navodila za uporabo:
|
||||
|
|
|
@ -0,0 +1,41 @@
|
|||
---
|
||||
title: "Antirancière"
|
||||
description: |
|
||||
Kritike poznorancièrovskih političnofilozofskih konceptov.
|
||||
...
|
||||
|
||||
## "Je čas emancipacije minil?" [@ranciere2012je]
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
: Tabela @todo
|
||||
|
||||
spontanizem organizacija
|
||||
--------------- ------------------ --------------
|
||||
**optimizem** Rancière Negri
|
||||
**pesimizem** Comité invisible
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Tronti, Tafuri, Benjamin ...
|
||||
|
||||
---
|
||||
lang: sl
|
||||
references:
|
||||
- type: article-journal
|
||||
id: ranciere2012je
|
||||
author:
|
||||
- family: Rancière
|
||||
given: Jacques
|
||||
title: "Je čas emancipacije minil?"
|
||||
translator:
|
||||
- family: Benčin
|
||||
given: Rok
|
||||
container-title: "Filozofski vestnik"
|
||||
volume: XXXIII
|
||||
issue: 1
|
||||
issued: 2012
|
||||
page: 133-145
|
||||
language: sl
|
||||
...
|
|
@ -0,0 +1,53 @@
|
|||
---
|
||||
title: "Arhitekturno delo in kapitalistični razvoj"
|
||||
...
|
||||
|
||||
- Uvod.
|
||||
|
||||
Poglavje uvede v problematiko in povzame ostala poglavja.
|
||||
|
||||
- Teoretska predzgodba, Tafuri. Od ideologije do tehnologije.
|
||||
|
||||
Izhajamo iz tafurijanske analize. Kakšen vpliv je imela in kako so jo
|
||||
razumeli. Toda moramo seči preko enostavnega zoperstavljanja "napačne" in
|
||||
"pravilne" zavesti (Lukács) in jo umestiti v problematiko delitve dela
|
||||
(Adorno).
|
||||
|
||||
Toda tudi tukaj ni dovolj, da ostanemo na enostavnem očitku o gospostvu
|
||||
intelekta nad roko. Ta proces ima tudi tehnično plat (zato govorimo o
|
||||
kapitalističnem razvoju). Zgodba o florentinski kupoli.
|
||||
|
||||
- Arhitektura in postajanje kapitala. Arhitektura : metropola; arhitektura :
|
||||
tehnologija.
|
||||
|
||||
Redefinicija arhitekturne zgodovine kot zgodovine posebnega odnosa med
|
||||
arhitekturo in [nečim tehničnim].
|
||||
|
||||
- [Produktivno delo](produktivno_delo.md#subsumpcija).
|
||||
- Marx. Produktivno delo.
|
||||
- Ferro. Gradbišče / načrt.
|
||||
- Intelektualno delo.
|
||||
- Tafuri. [Teorija avantgard](kritika_arhitekturne_ideologije.md) in [intelektualnega dela](intelektualno_delo.md).
|
||||
- [Zgodovina softwarea](teorije_tehnologij.md).
|
||||
- Arhitekturna in realna avtonomija kapitala.
|
||||
- (Arhitekturna kultura in tehnologija.)
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
---
|
||||
lang: sl
|
||||
references:
|
||||
- type: article-journal
|
||||
id: tafuri1970lavoro
|
||||
author:
|
||||
- family: Tafuri
|
||||
given: Manfredo
|
||||
title: "Lavoro intellettuale e sviluppo capitalistico"
|
||||
title-short: "Lavoro intellettuale"
|
||||
container-title: "Contropiano: materiali marxisti"
|
||||
issue: 2
|
||||
issued: 1970
|
||||
page: 241-281
|
||||
language: it
|
||||
# vim: spelllang=sl
|
||||
...
|
8
index.md
8
index.md
|
@ -10,10 +10,10 @@ index: true
|
|||
> arhitekte tvorijo tesnobno vzdušje, ki na obzorju ponuja vpogled na zelo
|
||||
> konkretno ozadje, zastrašujoče kot največje zlo ... [@tafuri1969peruna, 77]
|
||||
|
||||
*bavbavhaus.net* je poskus *hekanja* prokrastinacije in poskus sploščitve
|
||||
nekaterih idej o ["sanjskem datotečnem formatu"](neusmerjeno_pisanje.md) v
|
||||
enostaven sistem povezanih in vzporednih zapiskov okoli tem [arhitekturnega
|
||||
dela](intelektualno_delo.md) in [tehnologije](teorije_tehnologij.md).
|
||||
*bavbavhaus.net* je poskus hekanja prokrastinacije in sploščitve nekaterih idej
|
||||
o ["sanjskem datotečnem formatu"](neusmerjeno_pisanje.md) v enostaven sistem
|
||||
povezanih in vzporednih zapiskov okoli teme [arhitekturnega dela in
|
||||
kapitalističnega razvoja](arhitekturno_delo_in_kapitalisticni_razvoj.md).
|
||||
|
||||
---
|
||||
lang: sl
|
||||
|
|
|
@ -2284,10 +2284,10 @@ description: |
|
|||
::: fauxnote
|
||||
|
||||
> 22. Horst Rittel, [*Überlegungen zur wissenschaftlichen und politischen
|
||||
> Bedeutung der Entscheidungs­theorien*]{lang=de}, relazione dello
|
||||
> Bedeutung der Entscheidungstheorien*]{lang=de}, relazione dello
|
||||
> Studiengruppe für Systemforschung, Heidelberg, str. 22 ss., zdaj v
|
||||
> zborniku v uredništvu H. Krauch, W. Kunz, H. Rittel,
|
||||
> [Forschungs­planung]{lang=de}, München, Oldenbourg Verlag, 1966, pp.
|
||||
> [Forschungsplanung]{lang=de}, München, Oldenbourg Verlag, 1966, pp.
|
||||
> 110--129.
|
||||
|
||||
> 23. Prav tam.
|
||||
|
|
File diff suppressed because it is too large
Load Diff
|
@ -93,6 +93,18 @@ opredeli primer rabe, ki bi ga nov datotečni sistem naslovil:
|
|||
|
||||
2. *Ikonoklazem*.
|
||||
|
||||
4. *Tekst kot tekstura in slučajne povezave*. Ker vztrajamo na sočasnem
|
||||
prikazovanju in ...
|
||||
|
||||
```
|
||||
|
||||
... Hello
|
||||
...
|
||||
...
|
||||
|
||||
```
|
||||
|
||||
|
||||
---
|
||||
lang: sl
|
||||
references:
|
||||
|
|
|
@ -1,6 +1,7 @@
|
|||
---
|
||||
title: "Organiziranje pesimizma"
|
||||
author: "Uroš Mikanovič"
|
||||
description: |
|
||||
Zapiski k teorijam revolucionarnega pesimizma.
|
||||
...
|
||||
|
||||
V ozadju vsakega spraševanja o progresivnem objektu je intelektualni razvoj od
|
||||
|
|
|
@ -1,5 +1,7 @@
|
|||
---
|
||||
title: "Digresija o produktivnem delu"
|
||||
description: |
|
||||
Zapiski o produktivnih delih.
|
||||
...
|
||||
|
||||
V Marxovih ekonomskih rokopisih iz let 1861--1863 se med razpravo o delitvi dela
|
||||
|
@ -47,14 +49,16 @@ pojavi satirična "Digresija o produktivnem delu":
|
|||
> brez nacionalnega zločina sploh kdaj nastal svetovni trg? In celo narodi? In
|
||||
> mar ni od Adamovih časov naprej drevo greha hkrati tudi drevo spoznanja?
|
||||
> Mandville je v "Fable of the Bees" (1705) že dokazal produktivnost vseh
|
||||
> mogočih poklicev itn. in sploh tendenco tega argumenta: "That what we call
|
||||
> mogočih poklicev itn. in sploh tendenco tega argumenta: ["That what we call
|
||||
> evil in this world, moral as well as natural, is the grand principle that
|
||||
> makes us sociable creatures, the solid basis, the *life and support of all
|
||||
> trades and employments* without exception; there we must look for the true
|
||||
> origin of all arts and sciences; and the moment evil ceases the society must
|
||||
> be spoiled, if not totally destroyed." Le da je bil Mandeville seveda
|
||||
> neskončno bolj drzen in pošten kakor filistrski apologeti meščanske družbe
|
||||
> [@marx1989kritika, 246-247].
|
||||
> be spoiled, if not totally destroyed."]{lang=en} Le da je bil Mandeville
|
||||
> seveda neskončno bolj drzen in pošten kakor filistrski apologeti meščanske
|
||||
> družbe [@marx1989kritika, 246-247].
|
||||
|
||||
::: {lang=en}
|
||||
|
||||
> A philosopher produces ideas, a poet poems, a clergyman sermons, a professor
|
||||
> compendia and so on. A criminal produces crimes. If we take a closer look at
|
||||
|
@ -106,17 +110,19 @@ pojavi satirična "Digresija o produktivnem delu":
|
|||
> possible kind of occupation is productive, and had given expression to the
|
||||
> tendency of this whole line of argument:
|
||||
>
|
||||
> > "That what we call Evil in this World, Moral as well as Natural, is the
|
||||
> > That what we call Evil in this World, Moral as well as Natural, is the
|
||||
> > grand Principle that makes us Sociable Creatures, the solid Basis, the *Life
|
||||
> > and Support of all Trades and Employments* without exception; there we must
|
||||
> > look for the true origin of all Arts and Sciences; and the moment Evil
|
||||
> > ceases, the Society must be spoiled if not totally destroyed."
|
||||
> > ceases, the Society must be spoiled if not totally destroyed.
|
||||
>
|
||||
> Only Mandeville was of course infinitely bolder and more honest than the
|
||||
> philistine apologists of bourgeois society [@marx1987economic, 306-310].
|
||||
|
||||
:::
|
||||
|
||||
:::
|
||||
|
||||
- Ironija, satira usmerjena v vulgarne ekonomiste.
|
||||
- Kaže, da zadeva ni enostavna, enoznačna. To je verjetno stvar tega, da
|
||||
gledamo kapital v deloti (družba).
|
||||
|
@ -139,7 +145,7 @@ macolami v istem obsegu kot so to domnevno počeli v Manchestru leta 1863
|
|||
|
||||
- [povzetek absolutne in relativne presežne vrednosti]
|
||||
|
||||
## Formalna in realna subsumpcija dela pod kapitalom
|
||||
## Formalna in realna subsumpcija dela pod kapitalom {#subsumpcija}
|
||||
|
||||
<!-- Formal and Real Subsumption of Labour under Capital. Transitional
|
||||
Forms [@marx1994economic, 93-121] -->
|
||||
|
@ -211,8 +217,6 @@ podrejen kapitalu.
|
|||
> [@marx1994economic, 130-131; slovenski prevod odlomka iz @marx1977historicni,
|
||||
> 133-134].
|
||||
|
||||
<!-- -->
|
||||
|
||||
> In the real production process labour is converted *in reality* into capital,
|
||||
> but this conversion is conditioned by the original exchange between money and
|
||||
> labour capacity. It is only through this *direct* conversion of labour into
|
||||
|
|
|
@ -1,13 +1,41 @@
|
|||
---
|
||||
title: "Zgodovina in razredna zavest"
|
||||
title: "Razredna zavest"
|
||||
description: |
|
||||
Zapiski o pojmu razredne zavesti v Lukácsevi *Zgodovina in razredna zavest*.
|
||||
[@lukacs1985zgodovina]
|
||||
...
|
||||
|
||||
<!--
|
||||
|
||||
<https://www.counterfire.org/article/marxisms-missing-link-a-readers-guide-to-lukacs-history-and-class-consciousness/>
|
||||
|
||||
<https://plato.stanford.edu/entries/lukacs/#HistClasCons>
|
||||
|
||||
-->
|
||||
|
||||
Lukácseva *Zgodovina in razredna zavest* je zbirka esejev, ki so nastali kot
|
||||
posledica izkušnje revolucionarnega vala, ki se je začel z letom 1917.
|
||||
|
||||
Dopolnjuje luknje v marksovski literaturi (ne teoriji). Glede tega je zanimivo,
|
||||
da pred "izidom" *Nemške ideologije* izpelje nekatere glavne njene teze.
|
||||
|
||||
Tekst nas zanima v kontekstu njegovega -- posrednega ali neposrednega -- vpliva
|
||||
na operaistično misel
|
||||
|
||||
- gl. Corna
|
||||
- gl. Galimberti
|
||||
- gl. Tronti
|
||||
|
||||
Pri Lukácsu stališče proletariata predstavlja tudi epistemološko stališče.
|
||||
Njegova razdelava pa zadeva tudi odnos med intelektualci in to "izključno
|
||||
proletarsko" sposobnostjo revolucionarno vedeti.
|
||||
|
||||
<!--
|
||||
|
||||
## Kaj je ortodoksni marksizem?
|
||||
|
||||
Neortodoksni odgovor:
|
||||
|
||||
> Tudi če izhajamo iz predpostavke, čeprav se s tem ne strinjamo, da je novejše
|
||||
> raziskovanje nedvomno dokazalo, da so vse posamezne Marxove trditve dejansko
|
||||
> napačne in bi lahko vsak resen "ortodoksni" marksist vse te nove rezultate
|
||||
|
@ -22,7 +50,9 @@ title: "Zgodovina in razredna zavest"
|
|||
> metode peljali in tudi morali pripeljati le v poplitvenje, v trivialnost, v
|
||||
> eklekticizem.* [@lukacs1985zgodovina, 33]
|
||||
|
||||
Zelo neortodoksni odgovor na to kaj je ortodoksni marksizem.
|
||||
-->
|
||||
|
||||
<!--
|
||||
|
||||
- Kritika videza neposredovanosti dejstev.
|
||||
- Blagovna forma determinira obliko mišljenja. (tudi naravoslovje) (str. 36-39)
|
||||
|
@ -46,7 +76,7 @@ Zelo neortodoksni odgovor na to kaj je ortodoksni marksizem.
|
|||
Lukacsova kritika Lukacsa: Ne smemo izmenjevati med kritiko blagovne forme in
|
||||
kritiko objektivizacije -- to da družbene zadeve dobijo stvaren značaj. (?)
|
||||
|
||||
## Razredna zavest
|
||||
-->
|
||||
|
||||
- Kaj pomeni razredna zavest?
|
||||
- Kaj naj (teoretsko) razumemo z razredno zavestjo?
|
||||
|
@ -59,21 +89,25 @@ kritiko objektivizacije -- to da družbene zadeve dobijo stvaren značaj. (?)
|
|||
razlikujemo stopnje in plasti?
|
||||
- Če da: kakšen je njihov praktični pomen v razrednem boju proletariata?
|
||||
|
||||
### 1. [neodvisnost dejanskih gibalnih sil zgodovine od zavesti ljudi o njih]
|
||||
## 1. [neodvisnost dejanskih gibalnih sil zgodovine od zavesti ljudi o njih]
|
||||
|
||||
Jasno je, da je človeška zgodovina niz hotenih in zavestnih dejanj. Toda pri
|
||||
razumevanju zgodovine moramo seči preko tega, saj množina teh volj lahko
|
||||
poraja povsem drugačne rezultate od hotenih. Torej so tudi nagibi k določenemu
|
||||
rezultatu podrejenega pomena, Vprašanje je potem, kaj so zgodovinski vzroki za
|
||||
te nagibe. Kaj so zgodovinske sile, ki spravijo ljudi (razrede) v gibanje za
|
||||
zgodovinsko spremembo?
|
||||
razumevanju zgodovine moramo seči preko tega. Na eni strani lahko ugotovimo, da
|
||||
množica teh posamičnih volj poraja povsem drugačne rezultate od hotenih. Motivi
|
||||
k določenemu rezultatu so torej podrejenega pomena. Na drugi strani se lahko
|
||||
vprašamo kaj so tiste zgodovinske sile, ki stojijo za temi motivi. Kaj so
|
||||
zgodovinske sile, ki spravijo ljudi (razrede) v gibanje za zgodovinsko
|
||||
spremembo? Za Lukácsa so razlike med vzroki, motivi in rezultati metodološka
|
||||
osnova znanstvenega marksizma:
|
||||
|
||||
> Bistvo znanstvenega marksizma je torej v spoznanju neodvisnosti dejanskih
|
||||
> gibalnih sil zgodovine od (psihološke) zavesti ljudi o njih.
|
||||
> [@lukacs1985zgodovina, 64]
|
||||
|
||||
Ta neodvisnost gibalnih sil zgodovine se najprej kaže kot narava, kot "večni"
|
||||
naravni zakoni. Meščanska misel razmišljanje o človeških oblikah življenja začne
|
||||
naravni zakoni.
|
||||
|
||||
Meščanska misel razmišljanje o človeških oblikah življenja začne
|
||||
nasprotno od dejanskega razvoja človeških oblik življenja: znanstvena analiza se
|
||||
začne *post festum*, z gotovimi rezultati razvojnega procesa. Za meščansko misel
|
||||
oblike že pridobijo značaj naravnih oblik družbenega življenja, preden si skuša
|
||||
|
@ -128,25 +162,61 @@ družbe na določeni stopnji svojega razvoja in velja zgolj v okviru tistega
|
|||
zgodovinskega okolja, ki jo proizvaja in ki ga ta spet določa.
|
||||
|
||||
|
||||
zgleda, da v marxovi razrešitvi spet ni prostora za zavest.
|
||||
Videti je, da v Marxovi razrešitvi spet ni prostora za zavest. Res zavestni
|
||||
odsevi različnih stopenj ekonomskega razvoja ostajajo pomembna historična
|
||||
dejstva, dialektični materializem ne zanika, da ljudje sami izvršujejo svoja
|
||||
zgodovinska dejanja in da to delajo zavestno. Vendar je to, po M & E, napačna
|
||||
zavest ...
|
||||
|
||||
napačna zavest
|
||||
Toda ne moremo se enostavno zadovoljiti s preprosto ugotovitvijo o "napačnosti"
|
||||
te zavesti, oziroma z zoperstavljanjem pravilnega in napačnega. Pač pa metoda
|
||||
zahteva *konkretno raziskavo* te napačne zavesti.
|
||||
|
||||
> Konkretno raziskovanje pomeni torej: odnos do družbe kot celote. Šele
|
||||
- Napačna zavest kot moment tiste zgodovinske totalnosti, ki ji pripada, kot
|
||||
stopnja tistega zgodovinskega procesa, v katerem deluje.
|
||||
|
||||
Tudi meščanska zgodovinska veda "konkretno raziskuje". Njena napaka, pravi
|
||||
Lukács, da to konkretno poskuša najti v empiričnem historičnem individuu in v
|
||||
njegovi empirično dani, psihološki ali množičnopsihološki zavesti. Toda tu
|
||||
zgreši zajeti *družbo kot konkretno totalnost*, zgreši produkcijski red na neki
|
||||
določeni stopnji družbenega razvoja in z njim pogojeno členitev družbe v
|
||||
razrede. Tako nekaj abstraktnega -- odnos individua do individua -- zajame kot
|
||||
nekaj konkretnega. (spregleda pa da gre za konkretne odnose v teh konkretnih
|
||||
družbenih formacijah, npr. razmerje delavca do kapitalista, najemnika do
|
||||
zemljiškega lastnika itn.)
|
||||
|
||||
Kaj je torej marksovsko *konkretno raziskovanje*?
|
||||
|
||||
> Konkretno raziskovanje pomeni torej: odnos do družbe kot *celote*. Šele
|
||||
> v tem odnosu se namreč pojavi v vseh svojih bistvenih določilih vsakokratna
|
||||
> zavest ljudi o svojem obstoju. [@lukacs1985zgodovina, 66]
|
||||
|
||||
razredna zavest
|
||||
|
||||
|
||||
Ta zavest se po eni strani pojavlja kot nekaj, kar je *subjektivno* upravičeno,
|
||||
razumljeno in mogoče razumeti iz družbenozgodovinskega položaja. Torej kot
|
||||
"pravilna zavest". Po drugi strani kot nekaj, kar *objektivno* zaobide bistvo
|
||||
družbenega razvoja, ki ga ne zadeva in ne izraža ustrezno. Torej kot "napačna
|
||||
zavest".
|
||||
|
||||
> Razredna zavest je torej -- abstraktno formalno gledano -- hkrati razredno
|
||||
> določeno *nezavedanje* lastnega družbenozgodovinskega ekonomskega položaja.
|
||||
> [@lukacs1985zgodovina, 67]
|
||||
|
||||
### 2.
|
||||
## 2.
|
||||
|
||||
...
|
||||
|
||||
## 3.
|
||||
|
||||
## 4.
|
||||
|
||||
## 5.
|
||||
|
||||
- Zanima nas v navezavi na formiranje ideologije
|
||||
- Glavni stališči sta od proletariata in kapitalistov (kapitala). Ostale
|
||||
družbene skupine imajo nestalna, zastarela, minljiva stališča.
|
||||
- proletariat je strukturno mesto. Intelektualci lahko zavzamejo proletarsko
|
||||
stališče (je to razredna kritika?)
|
||||
|
||||
<!--
|
||||
|
||||
## Za kaj gre pri problemu reifikacije?
|
||||
|
||||
|
@ -159,6 +229,8 @@ paradigmo racionalnosti ki prežema vse aspekte družbenega življenja.
|
|||
|
||||
Zgodnji Lukacs se ukvarja z revolucijo, pozni z delom.
|
||||
|
||||
-->
|
||||
|
||||
|
||||
---
|
||||
lang: sl
|
Loading…
Reference in New Issue