--- title: "Metoda enakosti" abstract: | Zapiski okoli Rancièrjevih političnofilozofskih konceptov. ... ## *Nerazumevanje* *politična filozofija* : refleksija o skupnosti in njenem smotru, o zakonu in njegovem temelju Estetske avantgarde stremijo k estetskim revolucijam, se pravi k transformiranju načina čutenja in izkustva sveta, merijo na "redistribucijo čutnega" (Rancière), da bi vzpostavile načine, v katerih sistemi delitev določajo dele, preskrbijo pomene in določajo razmerja med stvarmi vsakdanjega sveta. ## "Je čas emancipacije minil?" Namesto, da se vpraša, ali je emancipacija ideja preteklosti, Rancière vprašanje zastavi kot Rancière izpostavi teološkos > Čeprav se predstavlja kot kritičen in radikalen, je diskurz o koncu in o > "post" zgolj določen način izrekanja konfiguracije sveta, ki jo danes > narekujejo dominantne sile. Pripada teoretskemu arzenalu, ki naj bi obstoječi > red potrdil kot editi možni svet. Toda to ni res, da živimo v svetu v katerem > so izginile stare strukture, konflikti in verjetja. Tako imenovana "velika > pripoved" modernosti ni bila odpravljena -- njeni elementi so bili > reciklirani. Kar se je zgodilo, ni proces erozije oblasti, konfliktov in > verjetij, ki se izteka v sredinsko stanje mirne vladavine in ideološkega > konsenza, temveč aktivni poskus konstruiranja reda dominacije, ki se bo > sposoben ubraniti vsakršnega odpora in opraviti z vsakršno alternativo, saj se > predstavlja kot samoumeven in neizbežen. Naš čas torej ni "čas-potem", ampak > "proti-čas". Evolucija, ki smo ji bili priča zadnja tri desetletja, je strogo > rečeno intelektualna protirevolucija. [@ranciere2012je, 134] Za Rancièrja je govor o "post" apologetski govor, ki zgolj potrjuje obstoječi red. > Koncepti, argumenti in verjetja, ki naj bi služili kritiki kapitalističnega > izkoriščanja in državne dominacije ter oborožili tiste, ki se borijo proti > njima, so čedalje bolj postavljeni v službo prav nasprotnega, torej podpore > obstoječemu redu dominacije, prikazu nemožnosti izmikanja njegovemu prijemu in > dokazovanju, da ga upor naredi le še močnejšega. [@ranciere2012je, 134] Ta obrat, pravi, naj bi si izposodil tri velike teme iz marksističnega arzenala. Prva je *ekonomska nujnost*, oziroma enačenje ekonomske in zgodovinske nujnosti, oziroma marksistični determinizem. --- lang: sl references: - type: book id: ranciere2005nerazumevanje author: - family: Rancière given: Jacques title: "Nerazumevanje" translator: - family: Šumič-Riha given: Jelica publisher-place: Ljubljana publisher: Filozofski inštitut ZRC SAZU issued: 2005 language: sl - type: article-journal id: ranciere2012je author: - family: Rancière given: Jacques title: "Je čas emancipacije minil?" translator: - family: Benčin given: Rok container-title: "Filozofski vestnik" volume: XXXIII issue: 1 issued: 2012 page: 133-145 language: sl # vim: spelllang=sl ...