dodana vsebina 2021_09_03
parent
29b8cdd31e
commit
aa839dd97e
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 404 KiB |
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 301 KiB |
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.4 MiB |
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.1 MiB |
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.4 MiB |
|
@ -0,0 +1,60 @@
|
|||
---
|
||||
Title: Drugi del: Gostilna
|
||||
Description: Peti od šestih osnovnih zapisov Potovanja za življenje prinaša vpogled v ozračje v neki po vsej verjetnosti metaforični gostilni.
|
||||
---
|
||||
|
||||
## Drugi del: Gostilna
|
||||
|
||||
![Naloga](%assets_url%/gostilna.png) <br><br>
|
||||
|
||||
Koledar? Trenutni. Geografija? Katerikoli kotiček sveta.
|
||||
|
||||
Ne veš natančno, zakaj, a hodiš z deklico z roko v roki. Skoraj te že vpraša, kam gresta, ko se znajdeta pred veliko gostilno. Na velikem osvetljenem napisu, podobnem takšnim, ki visijo nad vhodi v kino, piše: »HISTORIJA Z VELIKIMI TISKANIMI ČRKAMI – Kantina bar«, in pod njim še: »Prepovedan vstop ženskam, otrokom, staroselcem, brezposelnim, osebam drugih spolov, starejšim, migrantom, migrantkam in drugim neuporabnim osebam«. Neka bela roka je dodala:_»In this place, Black Lives does not matter«. Druga moška roka se je pridružila: »Ženske lahko vstopijo, če se obnašajo kot moški«. Na obeh straneh lokala ležijo na kupu trupla žensk vseh starosti in, sodeč po raztrganih oblačilih, tudi vseh družbenih razredov. Oba z deklico resignirano obstaneta. Pogledata skozi vrata in vidita vrvež moških in žensk, ki se vedejo kot moški. Moški za pultom oziroma šankom v rokah drži bejzbolsko palico in z njo grozi na vse strani. Množica je očitno razdeljena: na eni strani ploskajo, na drugi izžvižgavajo. Vsi so kot omamljeni, zardelih obrazov, besnih pogledov, po bradi jim teče slina.
|
||||
|
||||
Moški, za katerega domnevaš, da je vratar ali nekaj takega, pristopi in te vpraša: »Želiš vstopiti? Izbereš lahko katerokoli stran. Lahko navijaš ali kritiziraš. Ni pomembno, kaj izbereš, zagotavljamo ti veliko sledilcev, všečkov, dvignjenih palcev in še več aplavza. Če se domisliš česa pametnega, ne glede na to ali za ali proti, boš postal slaven. Tudi če ne bo preveč inteligentno, dovolj je, da povzročiš hrup. Ni pomembno, ali je to, kar kričiš, res ali ne, dokler kričiš glasno.«
|
||||
|
||||
Premišljuješ o ponudbi. Zveni privlačno, še posebej zdaj, ko ti nihče ne sledi, niti pes.
|
||||
|
||||
»Je nevarno?« sramežljivo vprašaš.
|
||||
|
||||
Vratar te pomiri: »Nikakor, tukaj vlada nekaznovanost. Glej tipa, ki je na vrsti in drži bejzbolko. Govori neumnosti, nekateri mu ploskajo, drugi ga kritizirajo z drugimi neumnostmi. Ko bo končal, bo na vrsti spet nekdo tretji. Kot sem ti že povedal, nobene potrebe po inteligentnosti ni. Pravzaprav je inteligenca tu ovira. Kar pogumno. Tako pozabiš na vse bolezni, katastrofe, bedo, vladne laži in še na sam jutrišnji dan. Tu resničnost ni zares pomembna. Pomembno je le, kar je trenutno moderno.«
|
||||
|
||||
Vprašaš: »In o čem razpravljajo?«
|
||||
|
||||
»Oh, o čemerkoli že. Obe strani se osredotočata na plitkosti in neumnosti. Ustvarjalnost ni ravno njihova vrlina, saj veš,« odgovori vratar in se prestrašeno ozre proti vrhu stavbe.
|
||||
|
||||
Deklica sledi njegovemu pogledu in pokaže na vrh stavbe, kjer se vidi celotno nadstropje iz zrcalnega stekla, ter vpraša: »In tisti tam zgoraj, so za ali proti?«
|
||||
|
||||
»Ah, ne,« odgovori moški in šepetaje doda: »To so lastniki gostilne. Niti prikazati se jim ni treba, vsi jih preprosto samo ubogajo.«
|
||||
|
||||
Zunaj, malo naprej po poti, zagledaš skupino ljudi, za katere predvidevaš, da jih vstop v gostilno ni zanimal, saj nadaljujejo v svojo smer. Spet drugi razočarano zapuščajo lokal in mrmrajo: »Tu notri se je nemogoče razumno pogovarjati« in »Namesto Historija bi se moralo imenovati Histerija.« Nato v smehu odidejo.
|
||||
|
||||
Deklica te pogleda. Oklevaš.
|
||||
|
||||
Ona ti reče: »Lahko ostaneš ali pa greš naprej. Prevzemi odgovornost za svojo odločitev. Svoboda ni le možnost odločitve, kaj storiti, in to tudi narediti. Je tudi prevzemanje odgovornosti za to, kar počneš, in za odločitve, ki jih sprejmeš.«
|
||||
|
||||
Neodločno jo vprašaš: »In kam greš ti?«
|
||||
|
||||
»V svojo vas,« odgovori deklica in iztegne majhne roke proti obzorju, kot da bi hotela reči »v svet«.
|
||||
|
||||
Iz gora Jugovzhodne Mehike.
|
||||
SupGaleano.
|
||||
Mehika, leto 2020, december, zgodnje jutro. Mrzlo je in polna luna začudeno opazuje, kako se gore združujejo, po malem dvigujejo svoja krila in počasi, zelo počasi začenjajo hoditi. <br><br>
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
### Iz beležnice Mačke-Psa
|
||||
### Esperanza pripoveduje Defensi o svojih sanjah
|
||||
|
||||
»Spim in sanjam. Jasno vem, da sanjam, ker spim. In vidim, da sem daleč stran. Tam so zelo drugačni moški in ženske in tisti drugih spolov. To pomeni, da jih ne poznam. To pomeni, da govorijo jezik, ki ga ne razumem. So različnih barv in imajo precej drugačne navade. Zelo so hrupni. Pojejo in plešejo, se pogovarjajo, razpravljajo, jokajo in se smejijo. In ničesar, kar vidim, ne poznam. Stavbe so velike in majhne. Drevesa in rastline so podobne tukajšnjim, vendar drugačne. Hrana je zelo drugačna. Pravzaprav je vse zelo čudno. Najbolj čudno pa je, da ne vem, zakaj ali kako, vendar vem, da sem doma.«
|
||||
|
||||
Esperanza obmolkne. Defensa Zapatista zaključi z zapisovanjem v svojo beležnico, pogleda Esperanzo in jo po nekaj sekundah vpraša:
|
||||
|
||||
»Znaš plavati?«
|
||||
|
||||
Častna beseda.
|
||||
Hov-mijav. <br><br>
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
[Besedilo je vključeno v tiskano knjižno izdaje *Potovanje za življenje: Šest zapisov o pripravah na zapatistično invazijo na Evropo* (Acerbic distribution, 2021). Na spletu je prosto dostopno tudi na spletni strani Enlace Zapatista: http://enlacezapatista.ezln.org.mx/2021/08/16/drugi-del-gostilna/]
|
|
@ -0,0 +1,55 @@
|
|||
---
|
||||
Title: Prvi del: Izjava za življenje
|
||||
Description: Politično izhodišče zapatistične invazije na Evropo.
|
||||
---
|
||||
|
||||
## Prvi del: Izjava za življenje
|
||||
|
||||
![Izjava](%assets_url%/izjava-knjiga.png) <br><br>
|
||||
|
||||
## Prvi del: Izjava za življenje
|
||||
|
||||
Ljudstvom sveta;
|
||||
|
||||
Ljudem, ki se borijo na petih celinah;
|
||||
|
||||
Sestram, bratom, tovarišem in tovarišicam.
|
||||
|
||||
V zadnjih mesecih smo se med seboj povezale na različne načine. Smo ženske, lezbijke, geji, biseksualke, transspolni, transvestitke, transseksualci, interseksualke, kvir in drugo, moški, skupine, kolektivi, združenja, organizacije, družbena gibanja, staroselska ljudstva, sosedska združenja, skupnosti in dolgi intakodalje, ki nam daje identiteto.
|
||||
|
||||
Razlikujejo in ločujejo nas dežele, obnebja, gore, doline, stepe, pragozdovi, puščave, oceani, jezera, reke, potoki, lagune, rase, kulture, jeziki, zgodbe, starosti, geografije, spolne in nespolne identitete, korenine, meje, organizacijske oblike, družbeni razredi, kupna moč, družbeni prestiž, sloves, priljubljenost, sledilci, všečki, valute, stopnja izobrazbe, značaji, opravki, vrline, napake, plusi, minusi, ampaki, vendarji, rivalstva, sovražnosti, pogledi, argumenti, protiargumenti, razprave, spori, pritožbe, obtožbe, zaničevanja, fobije, nagnjenja, pohvale, zavrnitve, žvižgi, aplavzi, božanstva, demoni, dogme, herezije, kar nam je všeč, kar nam ni všeč, vedenja in dolgi intakodalje, zaradi katerega se razlikujemo in si ne tako redko nasprotujemo.
|
||||
|
||||
Združuje nas le peščica stvari:
|
||||
|
||||
To, da tegobe na svetu jemljemo za svoje: nasilje nad ženskami; preganjanje in preziranje drugačnih po afektivni, emotivni in spolni identiteti; uničenje otroštva; genocid na staroselci; rasizem; militarizem; izkoriščanje; ropanje; uničenje narave.
|
||||
|
||||
Razumevanje, da je za te tegobe odgovoren sistem. Izkoriščevalski, patriarhalni, piramidalni, rasistični, lopovski in zločinski krvnik: kapitalizem.
|
||||
|
||||
Spoznanje, da tega sistema ni mogoče reformirati, vzgojiti, ublažiti, obrusiti, udomačiti, počlovečiti.
|
||||
Zaveza, da se bomo zoper ta sistem bojevale povsod in vselej – vsaka na svojem področju –, dokler ga ne bomo popolnoma uničile. Preživetje človeštva je odvisno od uničenja kapitalizma. Ne uklanjamo se, nismo na prodaj in ne popuščamo.
|
||||
|
||||
Gotovost, da boj za človeštvo poteka po vsem svetu. Tako kot uničevanje, ki gre svojo pot in se ne ozira na meje, narodnosti, zastave, jezike, kulture, rase; tako boj za človeštvo poteka povsod, vseskozi.
|
||||
|
||||
Prepričanje, da na svetu živi in se bojuje veliko svetov. In da so vsa prizadevanja za homogenizacijo in hegemonijo napad na človekovo bistvo: svobodo. Enakost človeštva je v spoštovanju drugačnosti. Podobno si je v svoji različnosti.
|
||||
|
||||
Spoznanje, da nam napredka ne omogoča želja po vsiljevanju svojega pogleda, svojih korakov, družbe, poti in usod, temveč posluh in pogled drugega, ki se, različen in drugačen, prav tako zavzema za svobodo in pravičnost.
|
||||
|
||||
Zaradi teh ujemanj smo, ne da bi opustile svoja prepričanja ali nehale biti, kar smo, sklenile:
|
||||
|
||||
Prvič: Izpeljati srečanja, pogovore, izmenjave idej, izkušenj, analiz in ocen med tistimi, ki se iz različnih izhodišč in na različnih področjih zavzemamo za boj za življenje. Potem bo vsakdo nadaljeval svojo pot ali pa ne. Gledati in poslušati drugega nam bo morda pomagalo pri našem naslednjem koraku ali pa ne. Toda spoznavanje različnosti je tudi že del našega boja in naših prizadevanj, naše človečnosti.
|
||||
|
||||
Drugič: Da se ta srečanja in dejavnosti izvedejo na petih celinah. Da se v Evropi odvijejo julija, avgusta, septembra in oktobra leta 2021, in sicer ob neposredni udeležbi mehiške delegacije, sestavljene iz CNI – CIG, Fronte ljudstev za obrambo vode in zemlje iz Morelosa, Pueble in Tlaxcale ter EZLN. Pozneje – natančno kdaj, bomo še določile – se bomo po svojih zmožnostih zavzele še za izvedbo srečanj v Aziji, Afriki, Oceaniji in Ameriki.
|
||||
|
||||
Tretjič: Povabiti tiste, ki jih pestijo podobne skrbi in se posvečajo podobnim bojem, vse poštene ljudi in vse tiste spodaj, ki se upirajo in vztrajajo na številnih koncih sveta, naj se pridružijo, prispevajo, podprejo in sodelujejo na teh srečanjih in dejavnostih; in da podpišejo ter za svojo vzamejo to izjavo ZA ŽIVLJENJE.
|
||||
|
||||
Z enega izmed mostov dostojanstva, ki združuje pet celin.
|
||||
|
||||
Me, mi
|
||||
Planet Zemlja
|
||||
1. januarja 2021
|
||||
|
||||
Iz raznolikih, nehomogenih, drugačnih, nepodobnih, neenakih, oddaljenih in različnih koncev sveta (v umetnosti, znanosti in boju, v odporu in uporu) <br><br>
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
Besedilo je bilo izvorno prevedeno v okviru procesa oblikovanja Koordinacije in [objavljeno](https://zapatista.kompot.si/izjava) na njeni spletni strani in na spletni strani [Enlace Zapatista](https://enlacezapatista.ezln.org.mx/2021/01/13/prvi-del-izjava-za-zivljenje/). Vključeno je v knjižno izdajo *Potovanje za življenje: Šest zapisov o pripravah na zapatistično invazijo na Evropo* (Acerbic distribution, 2021). V knjižni izdaji objavljena različica se od izvornega prevoda razlikuje po drugem izbranem načinu označevanja spolov.
|
|
@ -25,6 +25,9 @@ Description: Video, besedila, dokumenti in drugo v zvezi z zapatističnim bojem
|
|||
[Peti del: Pogled in razdalja do vrat](https://zapatista.kompot.si/pogled-in-vrata)
|
||||
[Četrti del: Spomini na prihodnost](https://zapatista.kompot.si/spomini-na-prihodnost)
|
||||
[Tretji del: Naloga](https://zapatista.kompot.si/naloga)
|
||||
[Drugi del: Gostilna](https://zapatista.kompot.si/gostilna)
|
||||
[Prvi del: Izjava za življenje](https://zapatista.kompot.si/izjava-knjiga)
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
<br>
|
||||
|
|
|
@ -0,0 +1,78 @@
|
|||
---
|
||||
Title: Drugi del: Gostilna
|
||||
Description: Predzadnji od šestih osnovnih zapisov Potovanja za življenje med drugim prinaša poročilo iz zapatističnega Centra za pomorsko-zemeljske priprave.
|
||||
---
|
||||
|
||||
## Drugi del: Gostilna
|
||||
|
||||
![Naloga](%assets_url%/naloga.jpg) <br><br>
|
||||
|
||||
http://enlacezapatista.ezln.org.mx/2020/12/29/segunda-parte-la-cantina/
|
||||
|
||||
Drugi del:
|
||||
Gostilna
|
||||
december 2020
|
||||
|
||||
Koledar? Trenutni. Geografija? Katerikoli kotiček sveta.
|
||||
|
||||
Ne veš natančno, zakaj, a hodiš z deklico z roko v roki. Skoraj te že vpraša, kam gresta, ko se znajdeta pred veliko gostilno. Na velikem osvetljenem napisu, podobnem takšnim, ki visijo nad vhodi v kino, piše: »HISTORIJA Z VELIKIMI TISKANIMI ČRKAMI – Kantina bar«, in pod njim še: »Prepovedan vstop ženskam, otrokom, staroselcem, brezposelnim, osebam drugih spolov, starejšim, migrantom, migrantkam in drugim neuporabnim osebam«. Neka bela roka je dodala:_»In this place, Black Lives does not matter«. Druga moška roka se je pridružila: »Ženske lahko vstopijo, če se obnašajo kot moški«. Na obeh straneh lokala ležijo na kupu trupla žensk vseh starosti in, sodeč po raztrganih oblačilih, tudi vseh družbenih razredov. Oba z deklico resignirano obstaneta. Pogledata skozi vrata in vidita vrvež moških in žensk, ki se vedejo kot moški. Moški za pultom oziroma šankom v rokah drži bejzbolsko palico in z njo grozi na vse strani. Množica je očitno razdeljena: na eni strani ploskajo, na drugi izžvižgavajo. Vsi so kot omamljeni, zardelih obrazov, besnih pogledov, po bradi jim teče slina.
|
||||
|
||||
Moški, za katerega domnevaš, da je vratar ali nekaj takega, pristopi in te vpraša: »Želiš vstopiti? Izbereš lahko katerokoli stran. Lahko navijaš ali kritiziraš. Ni pomembno, kaj izbereš, zagotavljamo ti veliko sledilcev, všečkov, dvignjenih palcev in še več aplavza. Če se domisliš česa pametnega, ne glede na to ali za ali proti, boš postal slaven. Tudi če ne bo preveč inteligentno, dovolj je, da povzročiš hrup. Ni pomembno, ali je to, kar kričiš, res ali ne, dokler kričiš glasno.«
|
||||
|
||||
Premišljuješ o ponudbi. Zveni privlačno, še posebej zdaj, ko ti nihče ne sledi, niti pes.
|
||||
|
||||
»Je nevarno?« sramežljivo vprašaš.
|
||||
|
||||
Vratar te pomiri: »Nikakor, tukaj vlada nekaznovanost. Glej tipa, ki je na vrsti in drži bejzbolko. Govori neumnosti, nekateri mu ploskajo, drugi ga kritizirajo z drugimi neumnostmi. Ko bo končal, bo na vrsti spet nekdo tretji. Kot sem ti že povedal, nobene potrebe po inteligentnosti ni. Pravzaprav je inteligenca tu ovira. Kar pogumno. Tako pozabiš na vse bolezni, katastrofe, bedo, vladne laži in še na sam jutrišnji dan. Tu resničnost ni zares pomembna. Pomembno je le, kar je trenutno moderno.«
|
||||
|
||||
Vprašaš: »In o čem razpravljajo?«
|
||||
|
||||
»Oh, o čemerkoli že. Obe strani se osredotočata na plitkosti in neumnosti. Ustvarjalnost ni ravno njihova vrlina, saj veš,« odgovori vratar in se prestrašeno ozre proti vrhu stavbe.
|
||||
|
||||
Deklica sledi njegovemu pogledu in pokaže na vrh stavbe, kjer se vidi celotno nadstropje iz zrcalnega stekla, ter vpraša: »In tisti tam zgoraj, so za ali proti?«
|
||||
|
||||
»Ah, ne,« odgovori moški in šepetaje doda: »To so lastniki gostilne. Niti prikazati se jim ni treba, vsi jih preprosto samo ubogajo.«
|
||||
|
||||
Zunaj, malo naprej po poti, zagledaš skupino ljudi, za katere predvidevaš, da jih vstop v gostilno ni zanimal, saj nadaljujejo v svojo smer. Spet drugi razočarano zapuščajo lokal in mrmrajo: »Tu notri se je nemogoče razumno pogovarjati« in »Namesto Historija bi se moralo imenovati Histerija.« Nato v smehu odidejo.
|
||||
|
||||
Deklica te pogleda. Oklevaš.
|
||||
|
||||
Ona ti reče: »Lahko ostaneš ali pa greš naprej. Prevzemi odgovornost za svojo odločitev. Svoboda ni le možnost odločitve, kaj storiti, in to tudi narediti. Je tudi prevzemanje odgovornosti za to, kar počneš, in za odločitve, ki jih sprejmeš.«
|
||||
|
||||
Neodločno jo vprašaš: »In kam greš ti?«
|
||||
|
||||
»V svojo vas,« odgovori deklica in iztegne majhne roke proti obzorju, kot da bi hotela reči »v svet«.
|
||||
|
||||
Iz gora Jugovzhodne Mehike.
|
||||
SupGaleano.
|
||||
Mehika, leto 2020, december, zgodnje jutro. Mrzlo je in polna luna začudeno opazuje, kako se gore združujejo, po malem dvigujejo svoja krila in počasi, zelo počasi začenjajo hoditi.
|
||||
|
||||
Iz beležnice Mačke-Psa
|
||||
Esperanza pripoveduje Defensi o svojih sanjah
|
||||
|
||||
»Spim in sanjam. Jasno vem, da sanjam, ker spim. In vidim, da sem daleč stran. Tam so zelo drugačni moški in ženske in tisti drugih spolov. To pomeni, da jih ne poznam. To pomeni, da govorijo jezik, ki ga ne razumem. So različnih barv in imajo precej drugačne navade. Zelo so hrupni. Pojejo in plešejo, se pogovarjajo, razpravljajo, jokajo in se smejijo. In ničesar, kar vidim, ne poznam. Stavbe so velike in majhne. Drevesa in rastline so podobne tukajšnjim, vendar drugačne. Hrana je zelo drugačna. Pravzaprav je vse zelo čudno. Najbolj čudno pa je, da ne vem, zakaj ali kako, vendar vem, da sem doma.«
|
||||
|
||||
Esperanza obmolkne. Defensa Zapatista zaključi z zapisovanjem v svojo beležnico, pogleda Esperanzo in jo po nekaj sekundah vpraša:
|
||||
|
||||
»Znaš plavati?«
|
||||
|
||||
Častna beseda.
|
||||
Hov-mijav.<br><br>
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
[1] Concavo y convexo (Konkava in konveksa) je naslov ljubezenske pesmi pevca flamenka Diega el Cigala.
|
||||
|
||||
[2] Flor prometida (Obljubljeni cvet) je naslovna pesem španskega pop umetnika Luza Casala na njegovi sedmi studijski plošči.
|
||||
|
||||
[3] Louis Lingg and the Bombs je francoski anarhistični bend, ki nosi ime po čikaškemu anarhistu Louisu Linggu, ki je bil leta 1887 obsojen na smrt, ker naj bi domnevno izdelal bombe, ki so bile uporabljene v nemirih na trgu Haymarket. Lingg je v zaporu, raje, kot da bi ga umorili, naredil samomor z eksplozivno napravo.
|
||||
|
||||
[4] ¿Quién me ha robado el mes de abril? (Kdo mi je ukradel mesec april?) je skladba, ki jo je napisal znani španski rokovski tekstopisec in producent Panchito Varona. Poje jo španski tekstopisec in glasbenik Joaquín Sabina.
|
||||
|
||||
[5] Tradicionalna oblika pesmi med Samiji.
|
||||
|
||||
[6] V Skandinaviji tradicionalni instrument s strunami in tipkami, ki se nahajajo pod njimi. Igra se z lokom.
|
||||
|
||||
------
|
||||
|
||||
[Besedilo je vključeno v tiskano knjižno izdaje *Potovanje za življenje: Šest zapisov o pripravah na zapatistično invazijo na Evropo* (Acerbic distribution, 2021). Na spletu je prosto dostopno tudi na spletni strani Enlace Zapatista: http://enlacezapatista.ezln.org.mx/2021/08/16/tretji-del-naloga/]
|
|
@ -0,0 +1,24 @@
|
|||
---
|
||||
|
||||
Title: Poročilo iz drugega feminističnega medgeneracijskega srečanja
|
||||
Description: Vpogled v priprave na zapatistično srečanje.
|
||||
Date: 2021-08-30
|
||||
Teaser: pinkihold.png
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
![Feminističnosrečanje](%assets_url%/pinkihold.png)
|
||||
|
||||
## Poročilo iz drugega feminističnega medgeneracijskega srečanja
|
||||
|
||||
Rečeno storjeno: le 3 tedne po prvem srečanju smo se ponovno sestale, da bi ponovno spregovorile o ever-green temah feminizma. V nekoliko drugačni sestavi udeleženk feminističnega stebra [*Koordinacije za pripravo in izvedbo zapatističnega srečanja na ozemlju Slovenije*](https://zapatista.kompot.si/kdosmo) in sobork, ki so začele z aktivizmom v 70ih in 80ih letih, tokrat nismo izgubljale besed za uvod, temveč smo nemudoma zagrizle v pereče vsebine.
|
||||
|
||||
Pri pripravi drugega srečanja smo namreč sklenile, da bi odprle teme, o katerih bi se želele pogovarjati tudi s tovarišicami zapatiskami. To so telo, nasilje, samopomoč, solidarnost in odpor.
|
||||
|
||||
Nasilje smo izpostavile kot orodje patriarhalnega sistema, kako ga občutimo na naših telesih ter problem fizičnega in spolnega nasilja, ki se dogaja tako za štirimi zidovi doma kot na ulici. Kaj hitro je prišel v ospredje neprecenljivi pomen sestrske solidarnosti in podporne mreže. Torej, tkanje sestrskih vezi, ki bi v težkih trenutkih učinkovale kot varovalna mreža in nas okrepile za skupni odpor. Hkrati smo premišljevale, kako to prenesti v širšo odporniško skupnost ter kako reševati medseboje konflikte oz. kako s feminizmom pristopitik sporom v skupnosti, ko se ti pojavijo. Deljenje izkušenj preteklih konfliktnih dogodkov in njihovih kontekstov nam je omogočilo prepoznati nekatere “tipične vedenjske vzorce” ter potrebo po razumevanju meja vpletenih in meja skupnosti ob razreševanju kofliktnih in nasilnih situacij. Starejše soborke so poudarile smiselnost prepoznanja te meje in jasne komunikacije, tako na ravni posameznic_kov kot tudi na ravni skupnosti, saj sta slednja pomembna za dolgoživost naših bojev za enakost.
|
||||
|
||||
V duhu “osebno je politično” smo zaznale, da obstaja močna potreba po večjem pripoznanju osebnih stisk oz. čustev in odnosnih dinamik v skupnostih, in sicer na način, da sta za to redno zagotovljena čas in prostor. In morda je prav prostor, ki smo si ga ustvarile na medgeneracijskih feminističnih srečanjih dober začetek tega. Tako bomo s tovrstnimi srečanji nadaljevale, saj bodo ena izmed prostorov, na katerih bomo pletle sestrske mreže solidarnosti in upora proti patriarhatu, klero-fašizmu in kapitalizmu.<br><br>
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
Spremljaj [Potovanje za življenje](https://zapatista.kompot.si/potovanje)<br><br>
|
|
@ -0,0 +1,29 @@
|
|||
---
|
||||
|
||||
Title: DOGODEK: Predstavitev knjige
|
||||
Description: Tretje srečanje male šole zapatizma.
|
||||
Date: 2021-08-30
|
||||
Teaser: potovanje-brez.png
|
||||
|
||||
---
|
||||
|
||||
![Potovanje za življenje](%assets_url%/potovanje-brez.png) <br><br>
|
||||
|
||||
#### Predstavitev knjige in diskusija:
|
||||
## Zapatistična invazija na Evropo: predstavitev knjige zapisov
|
||||
|
||||
|
||||
Vabljene in vabljeni na tretje srečanje male šole zapatizma, ki bo v **sredo, 1. septembra 2021 ob 19h na Trgu brez zgodovinskega spomina pred Klubom Gromka na Metelkovi**. Tokrat bomo predstavili knjigo *Potovanje za življenje: Šest zapisov o pripravah na zapatistično invazijo na Evropo*.
|
||||
|
||||
Ob koncu leta 2020 je po številnih mrežah odpora zoper kapitalistično pustošenje zaokrožila novica iz Chiapasa v Mehiki. Zapatistično gibanje je sporočilo, da bo v prihodnjih letih poslalo svoje delegacije na vse kontinente planeta in se v okviru [»Potovanja za življenje«](https://zapatista.kompot.si/potovanje) srečalo z mnogoterimi, ki se po svojih močeh borijo za življenje in zato proti kapitalizmu. 27 let po vstaji Zapatistične vojske narodne osvoboditve (EZLN) na jugovzhodu Mehike in 529 let po Kolumbovem izkrcanju na Karibih, Evropi tako grozi povračilna invazija pod geslom 'niste nas zavojevali'.
|
||||
|
||||
Svoje razloge za invazijo, videnje družbene realnosti in razumevanje svojega boja v času nenehnih kriz globalnega kapitalističnega sistema zapatistično gibanje vseskozi artikulira v številnih zapisih. Šest od njih je sedaj v slovenščino prevedla delovna skupina v okviru Koordinacije za pripravo in izvedbo zapatističnega srečanja na teritoriju Slovenije, izdala pa založba [Acerbic distribution](https://acerbic.avtonomija.org) distribution.
|
||||
|
||||
Vabimo vse, ki si po svojih zmožnosti tudi sami prizadevajo za izgradnjo drugačnega sveta, sveta mnogoterih svetov, brez izkoriščanja in kapitalizma, da se nam pridružijo na prvi javni predstavitvi knjige Potovanje za življenje: Šest zapisov o pripravah na zapatistično invazijo na Evropo. Vseh šest zapisov tvori celoto, ta pa predstavlja prispevek h gradnji mozaika srečevanj med tistimi, ki se vsepovsod borijo za možnost boljšega in pravičnejšega sveta, za svet, v katerem bi lahko vsi resnično živeli, ne zgolj životarili. Tudi zapatistke in zapatisti vseh spolov so prepričani, da je tak svet možno zgraditi zgolj na ruševinah kapitalizma, s skupnimi prizadevanji vseh, ki so zaradi obstoječe družbene ureditve danes zatirane, izkoriščani in odrinjene.
|
||||
|
||||
Odlomek iz knjige:
|
||||
*Stari Antonio nadaljuje: »Ženske in moški iščejo zavetje pred vetrom, dežjem in zlomljenimi tlemi, kjer čakajo, da nevarnost mine, da bi lahko videli, kaj je ostalo in kaj ni. A zemlja naredini. A ) več od tega, saj se pripravlja na to, kar pride potem, na to, kar sledi. V tem procesu se začne spreminjati: mati zemlja ne čaka na konec nevihte, da bi ugotovila, kaj bo naredila, graditi začne že precej prej. Zato največji modreci pravijo, da jutro ne pride samo od sebe, da se ne pojavi iznenada, temveč leži in čaka med sencami, preden za tiste, ki vedo usmeriti svoj pogled, naredi prvo razpoko v noč. Zato moški in ženske koruze med njenim sejanjem sanjajo tortilje, atole, pozol, tamale in marquesote. Čeprav jih sedaj še ni, vedo, da bodo prišli, in to usmerja njihovo delo. Svoje polje in njegove sadove vidijo, še preden se seme dotakne tal.«*
|
||||
|
||||
Več o potovanju za življenje, zapatističnem uporu in knjigi na spletni strani *Koordinacije za pripravo in izvedbo zapatističnega srečanja na teritoriju Slovenije*: [zapatista.kompot.si](https://zapatista.kompot.si).
|
||||
|
||||
Spletna stran Kluba Gromka: [www.klubgromka.org](www.klubgromka.org)
|
Loading…
Reference in New Issue